مقالات دنیای وب مقالات دنیای وب .

مقالات دنیای وب

نگاهی به شرایط سرمایه گذاری در آمریکا

 

 سرمایه گذاری در آمریکا یکی از چند روش مهاجرتی و اخذ اقامت آمریکا با سرمایه گذاری می باشد. مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری نیازمند سرمایه کافی و عالی می باشد. اقتصاد کشور آمریکا یک اقتصاد کاپیتالیستی (سرمایه‌ داری) است. از ویژگی‌‌های مهم اقتصاد ایالت متحده آمریکا می‌توان به منابع طبیعی فراوان، تولید انبوه، زیربنای توسعه یافته و مصرف زیاد اشاره کرد.

کشور آمریکا از دیرباز مورد توجه نه تنها هموطنان ما بلکه سایر شهروندان اقصی نقاط جهان می باشد. شرایط مطلوب اقتصادی، سرعت بالای پیشرفت این کشور در همه زمینه ها و همچنین رفاه شهروندان آن به علاوه سیستم قوی نظام آموزش و پرورش در آمریکا باعث شده است که افراد بسیاری از سراسر دنیا تمایل به مهاجرت به آمریکا را داشته باشند. اعتبار بالای پاسپورت این کشور موجب شده است که دستیابی به آن به غایت یا هدف خیل کثیری از افراد سراسر دنیا تبدیل شده است.

کشور آمریکا با تولید ناخالص به میزان 25.720 تریلیون دلار (۲۰۲۲) از تولید ناخالص کل جهان، اولین اقتصاد بزرگ جهان است. ایالت متحده آمریکا اولین کشور وارد کننده و دومین کشور صادر کننده در جهان است. بیشترین محصولات تولیدی آمریکا عبارتند از:

مواد شیمیایی

تولیدات نفتی‌

فولاد

صنایع و تجهیزات هوایی

ماهواره

تولیدات غذایی و مواد خوراکی

صنایع معدن و چوب

با وجود اینکه تولیدات کشاورزی ایالت متحده آمریکا تنها %۱ از تولیدات ناخالص ملی‌ این کشور را تشکیل می دهد، همین سطح حدود %۶۰ از کل تولیدات کشاورزی در جهان را شامل می شود.

مطالعه بیشتر:

بهترین فرانچایز های کانادا

بیزینس های آماده فروش در کانادا

روند اجرای اقامت آمریکا با سرمایه گذاری در آمریکا
قدم اول سرمایه‌ گذاری در آمریکا گرفتن یک وقت آنلاین از سفارت آمریکا می‌باشد؛ از آن‌جا که آمریکا در ایران سفارت فعالی ندارد بنابراین لازم است تا فرد برای انجام مصاحبه به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه سفر نماید.

روند درخواست با تأیید صلاحیت و رسمیت فرد سرمایه ­گذار از طریق یک تاییدیۀ ارزیابی صلاحیت داخلی (مانند بررسی سوابق فردی) شروع می­ شود. پس از گذشتن از این مرحله، به سرمایه گذار پروژه­ های مصوب مراکز منطقه­ ای معرفی می­ شود تا از آن میان گزینۀ مناسب خود را انتخاب کند.

توافقنامۀ بین متقاضی و وکیل دادگستری ایالات متحده به امضا می­ رسد تا روند درخواست ویزای EB5  درخصوص همکاری با پروژۀ منطقه ای منتخب تسهیل گردد. در این مرحله مدارک پشتیبان و شواهد مکمل تقاضای ثبت­ شده جمع ­آوری می ­شود ، هزینه های حقوقی و هزینه­ های دولت تسویه می­ گردد و مبلغ سرمایه­ گذاری در آمریکا پیش از ارسال درخواست واریز می­ شود.

با تأیید متقاضی از سوی USCIS ، متقاضی درخواستی را برای وضعیت اقامت دائم (گرین­ کارت مشروط) یا از طریق سفارت ایالات متحده یا کنسولگری ارائه می­ دهد. گرین­ کارت مشروط برای مدت 30 تا 36 ماه صادر می­ گردد. پس از 21 ماه از زمان مشروطیت با گرین ­کارت ، متقاضی می ­تواند برای حذف شرایط ضمیمۀ گرین ­کارت ، به USCIS مراجعه کند. سپس به سرمایه ­گذار اقامت دائم غیرشرطی داده می­ شود که پس از 5 سال به اخذ تابعیت ایالات متحده خواهد انجامید.

انواع روش‌ های سرمایه گذاری در آمریکا
روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در کشورهای خارجی وجود دارد اما همه آن‌ها به اخذ اقامت دائم و تابعیت منجر نمی‌شوند. بنابراین پیش از هرگونه اقدامی باید به دنبال روشی باشید که بتوانید بعد از ۳ الی ۵ سال اقامت دائم و سپس تابعیت کشور مورد نظرتان را دریافت کنید. در مورد کشوری مانند آمریکا که به دلیل شرایط اقتصادی عالی و نرخ تولید ناخالص داخلی بالا متقاضیان بسیاری برای سرمایه گذاری دارد، تمامی روش‌ها باعث دریافت تابعیت نمی‌شوند. در ادامه به تمامی روش‌های سرمایه‌گذاری پرداخته تا بتوانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت
با ثبت شرکت در آمریکا می‌توانید به راحتی اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. اما تنها مشکل، طولانی، سخت و پیچیده بودن پروسه ثبت شرکت برای متقاضیان و سرمایه گذاران ایرانی است. بهترین روش برای سرمایه گذاران ایرانی، عضویت در نوع خاصی از شرکت‌های ثبت شده آمریکایی است که تحت عنوان شرکت با مسئولیت محدود یا Off Shore LLC شناخته می‌شوند. برای سرمایه اولیه ثبت شرکت عدد خاصی در نظر گرفته نشده است و با هر مبلغی می‌توانید این کار را انجام دهید. انواع شرکت‌های قابل ثبت در ایالات متحده آمریکا به شرح زیر است:

شرکت با مسئولیت محدود

شرکت مشارکتی

شرکت انحصاری

شرکت سهامی

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی
در بسیاری از کشورهای خارجی خرید اوراق قرضه دولتی می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم آن کشور شود، اما در مورد آمریکا و خصوصا برای سرمایه گذاران خارجی این کار بدون ریسک و بدون خطر نیست. کشور آمریکا رشد اقتصادی و نرخ تولید ناخالص داخلی بالایی دارد و خرید اوراق قرضه دولتی می‌تواند به غیر از اخذ اقامت دائم و تابعیت، مزایای بسیار دیگری را نیز به دنبال داشته باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا، ۱ میلیون دلار است. مبلغی که شما سرمایه گذاری می‌کنید در امور بازسازی و عمرانی این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید ملک
خرید ملک یکی از روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا است اما متقاضی از این طریق نمی‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند. اگر تنها قصد سرمایه گذاری در یک کشور خارجی را دارید، ایالات متحده می‌تواند انتخاب خوبی باشد اما اگر هدف شما از سرمایه گذاری اخذ اقامت دائم این کشور است باید از روش دیگری اقدام کنید. خرید ملک در آمریکا شرایطی دارد که یکی از آن‌ها دریافت اقامت برای انجام این کار است. پس به عنوان خریدار باید ابتدا اقامت اولیه را دریافت کنید تا اجازه خرید ملک داشته باشید. مانند همه کشورهای خارجی دیگر، قیمت ملک در آمریکا نیز تابعی از ایالت مورد نظر و موقعیت مکانی خانه در هر ایالت است. در نتیجه قیمت خرید ملک در این کشور می‌تواند برای هر متر مربع عددی بین ۱۵۰۰ دلار تا ۱۰ هزار دلار باشد.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۱۱:۵۹ توسط:artman موضوع: نظرات (0)