مقالات دنیای وب مقالات دنیای وب .

مقالات دنیای وب

معرفی انواع صفحه کابینت

در این مقاله از دکوتاپس میخواهیم در باره انواع صفحه های روی کابینت مانند کورین، کوارتز، دکتون، سنگ طبیعی و … صحبت کرده، تفاوت های آنها و هزینه هرکدام را بیان کنیم. به تمام قسمت های روی کابینت که در واقع میتوانند فضاهای کار باشند و به شکل افقی نصب میشوند، صفحه کابینت گفته میشود.

بهترین صفحه کابینت
در هنگام انتخاب صفحه کابینت ، مطمئنا یکی از مهم ترین موارد خرید بهترین صفحه کابینت است . فاکتور های بهترین صفحه کابینت ، اصلی تر از همه کیفیت صفحه کابینت است که عمر و ماندگاری صفحه کابینت را مشخص میکند . قیمت صفحه کابینت فاکتور بعدی مهم در انتخاب صفحه کابینت است و متاسفانه با افزایش قیمت بالای تمامی متریال های ساختمانی از حایز اهمیت ترین فاکتور ها در تعیین نوع صفحه کابینت ، قیمت صفحه کابینت است . طرح و مدل صفحه کابینت نیز با توجه به تنوع زیاد متریال های موجود صفحه کابینت باعث انتخاب گزینه نهایی در بهترین صفحه کابینت میشود .

در این قسمت به بررسی انواع صفحه کابینت ، قیمت صفحه کابینت و در اخر جمع بندی کلی در انتخاب صفحه کابینت خواهیم پرداخت . بیشتر بخوانید : کابینت نئوکلاسیک

انواع صفحه کابینت :
کورین ، کوارتز ، سنگ طبیعی ، گرانیت ، مارمونایت ، پرسلان (سرامیک) ، SPL ، MDF

1- صفحه کابینت کورین

2- صفحه کابینت کوارتز

3- صفحه کابینت ام دی اف

5 صفحه کابینت سنگ طبیعی

6 صفحه کابینت گرانیت

7- صفحه کابینت چوب

8- صفحه کابینت مارمونایت

9- صفحه کابینت سرامیک

10- صفحه کابینت پرسلان

بهترین صفحه برای کابینت ام دی اف
صفحه‌ای که برای کابینت ام دی اف استفاده می‌کنید نباید خیلی سنگین باشد بنابراین صفحاتی چون گرانیت و کوارتز برای کابینت ام دی اف چندان مناسب نیستند. هرچند اگر هنگام ساختن کابینت MDF تمهیدات لازم برای افزایش استحکام و تحمل وزن در نظر گرفته شود مشکلی برای انتخاب صفحات سنگ طبیعی چون گرانیت برای کابینت ام دی اف نیست.

بهترین انتخاب برای صفحه کابینت ام دی اف،  سنگ کورین، صفحه SPL یا سرامیک پرسلان است. این سه متریال وزن متعادل داشته و قابلیت‌های خوبی بعنوان صفحه پیشخوان آشپزخانه دارند. از جمله اینکه ضدآب و ضدلکه بوده و آنتی باکتریال و بهداشتی هستند و خیلی راحت تمیز می‌شوند. ضمن اینکه قیمت آنها نیز مناسب‌تر از سنگ‌های طبیعی است.

صفحه کابینت آشپزخانه سنگ کوارتز بهترین نوع صفحه کابینت مدرن و جذاب

یکی از محبوب‌ترین صفحه کابینت می‌توان به سنگ کوارتز اشاره کرد. صفحه کابینت کوارتز سطحی صاف و صیقلی دارد. سنگ به طور کلی زیبایی منحصربه‌فردی دارد و زیبایی آن بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرد. سنگ کوارتز از جمله دکور مدرن به شمار می‌رود که بسیار جذاب و دیدنی است.

 سنگ کوارتز طرح و رنگ‌های متنوعی دارد که برای چیدمان مدرن می‌توانید از رنگ‌ بدنه کابینت‌ها هم بهره ببرید و هماهنگی ایجاد کنید. سنگ کوارتز حتی در سینک هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید برای هماهنگ کردن از آن بهره بگیرید. بهترین رنگ صفحه کابینت سنگ کوارتز ترکیبی از کوارتز زمینی، رزین، رنگدانه‌هایی است که برروی سطح آن کار شده است. رنگ‌های خنثی برای زمینه مانند فیلی، طوسی، آبی روشن با خطوط و طراحی‌های طلایی و مشکی بسیار پرطرفدار است.

صفحه کابینت ام دی اف یا کورین
به طور حتم این پرسش، سوال بسیاری از شماست که قصد دارید صفحه کابینت برای آشپزخانه تان خرید کنید. شما می خواهید بدانید صفحه کابینت آشپزخانه تان از جنس کورین باشد یا ام دی اف. تفاوت این دو چیست و قیمت ها به چه شکلی است. تنوع طرح و رنگ هم برای شما مهم است. در این قسمت به شکل صادقانه این سوالات پاسخ خواهیم داد تا سوالات ذهن شما تا حدودی برطرف شود.

تفاوت صفحه کابینت ام دی اف و کورین در چیست؟
صفحات ام دی اف، از جنس مشتقات چوبی هستند که با روکش های مختلف نظیر AGT ، AGE ، PVC و … ارائه می شوند. تنوع طرح بالایی دارند اما واقعیت این است که تمامی صفحات ام دی اف با هر نوع روکشی در برابر آب و حرارت مقاومت بالایی ندارند.

در مقابل کورین سنگ مصنوعی است و از رزین و … ساخته می شود. تنوع طرح و رنگ بالایی دارد و به لحاظ مقاومت و ماندگاری به هیچ وجه با ام دی اف قابل قیاس نیست.

قیمت ام دی اف بیشتر است یا کورین:
جواب این سوال ساده است. کورین گرانتر از ام دی اف است. می توان قیمت تمام شده صفحه کابینت با کورین را دو تا سه برابر قیمت تمام شده با ام دی اف دانست. و البته شما هم می دانید که هیچ گرانی ای بی حکمت نیست!

تنوع ام دی اف و کورین:
هر دو نوع صفحه کورین و ام دی اف، تنوع طرح ها و رنگ های بالا و قایب قبولی دارند. بنابراین در این زمینه چندان نگران نباشید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۶:۴۳ توسط:artman موضوع: نظرات (0)